۱۴ آذر ۱۳۹۲، ۸:۳۷

برپایی اردوی تدارکاتی تیم ملی قایقرانی/ قهرمان گلستانی در اندیشه افتخار آفرینی دوباره

برپایی اردوی تدارکاتی تیم ملی قایقرانی/ قهرمان گلستانی در اندیشه افتخار آفرینی دوباره

گرگان ـ خبرگزاری مهر: دومین اردوی تدارکاتی تیم ملی قایقرانی آبهای آرام بزرگسالان مردان ایران برای حضور موفق در بازیهای آسیایی «اینچئون» کره جنوبی‏ در تهران در حال برگزاری است و قایقران گلستانی با عنوان قهرمانی آسیا برای افتخارآفرینی دوباره خود را آماده می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین اردوی تدارکاتی تیم ملی آبهای آرام که از 26 آبان ماه در دریاچه آزادی آغاز شد تا 16 آذرماه به طول خواهد انجامید. «عادل مجللی» قایقران 20 ساله گلستانی در کمتر از یک سال مانده تا بازی های «اینچئون» کره برای صید مدال طلای این مسابقات آنقدر برنامه دارد که قصد تعطیل کردن اردو را ندارد.

وی با اظهار رضایت از شرایط اردوی تیم ملی می گوید: «این مرحله از اردو 16 آذر به پایان می رسد اما از آنجا که من یکی از شانس های اصلی کسب مدال در بازی های آسیایی اینچئون هستم قصد دارم در اردو بمانم تا تمریناتم را بدون وقفه در تهران ادامه دهم.»

اردوی پرتغال و بالا رفتن آمادگی

«مجللی» در کمتر از دو ماه قبل هم سهم زیادی در بالا رفتن تیم ملی قایقرانی ایران از سکوی بلند آسیا داشت. او در ازبکستان از میان پاروزنان ایرانی تیم های ملی بزرگسالان و جوانان، یکی از بهترین های کشورمان بود که توانست در دو رشته با رقبای سرسخت آسیایی اش برتری خود را اثبات کند.

«عادل» قایقرانی ایران در رقابت های قهرمانی 2013 آسیا توانست طلای 5هزار متر و برنز یک هزار متر را در شرایطی از آن خود کند که در مقابل رقبای جهان را می دید. او در یک هزار متر تنها با شش هزارم ثانیه اختلاف، طلا را از دست داد تا به برنز رضایت دهد.

«مجللی» حالا نه تنها نفراول «کانو» کانادایی ایران است بلکه او را به عنوان نفر اول این رشته در آسیا هم می شناسند. «مجللی» با اشاره به زمان برگزاری بازی های آسیایی اینچئون در مهرماه سال آینده، در خصوص برنامه های تیم ملی آب های آرام اظهار می کند: «قبل از پایان سال به همراه تیم ملی به اردوی پرتغال خواهم رفت که قطعا در بالا رفتن آمادگی من و بقیه اردونشین ها تاثیر زیادی خواهد داشت.»

دورخیز برای صید مدال های آسیا و جهان

دارنده مدال های طلا، نقره و برنز رقابت های 2009 قهرمانی جوانان آسیا و طلای بزرگسالان آسیا در مسابقات 2011 تهران، همچنین مدال برنز کاپ جهانی 2012 بزرگسالان مسکو است که از سال 88 تاکنون در اردوهای تیم ملی زندگی می کند. بیش از یک سال است که این قایقران «کانو»ی ایران به همراه برادرش «حبیب مجللی» که یکی از مهره های اصلی تیم ملی جوانان شده، تنها نمایندگان قایقرانی استان گلستان در تیم ملی کشورند.

«حبیب مجللی» 18 ساله در یک هزار و 200 متر رقابت های قهرمانی آسیا به مقام چهارمی رسیده بود.

«حبیب» نسبت به برادر ملی پوش بزرگترش سابقه کمتری در قایقرانی دارد و با دو سال فعالیت در این رشته، پس از عنوان نخست انتخابی تیم ملی جوانان ایران روانه اردوهای ملی شده است.

وی که بعد از استراحتی یک هفته ای از مسابقات ازبکستان، تمرینات خود را در بخش سرعت متمرکز کرد، برای دو سال دیگر از حالا برنامه دارد. گفت:« مسابقات ورودی المپیک دو سال دیگر در اندونزی است و بعد از آن هم رقابت های آسیایی. باید برای هر یک از این بازی ها تلاش مضاعفی داشته باشم چون می خواهم مدال بگیرم.»

مسئولان حمایت کنند تا قهرمانی تکرار شود

«عادل مجللی» که این روزها به همراه 10 نفر دیگر از قایقرانان بزرگسال ایران تمریناتش را زیر نظر «ایرج اقلیمی» مدیر تیم های ملی و سرمربی تیم ملی کایاک و «الیاس ‏اقلیمی» سرمربی کانو کانادایی انجام می دهد، به مسابقات قهرمانی جهان نیز اشاره و بیان می کند: «مرداد ماه سال آینده مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان برگزار می شود و یکی از اهداف من کسب نتیجه مطلوب در این رقابت هاست. اوج آمادگی ام را برای بازیهای آسیایی و جهان در نظر دارم.»

وی، تکرار قهرمانی در این رقابت ها را منوط به حمایت مسئولان استان هم می داند و تاکید می کند؛ «بخش عمده افتخارآفرینی من در این مسابقات به حمایت و توجه مسئولان بستگی دارد، در کنار تمرینات تکنیکی نیاز به مکمل های غذایی و یک دوچرخه حرفه ای جهت انجام تمرینات استقامتی دارم که قرار است با همکاری فدراسیون، هیات استان و اداره کل ورزش و جوانان در اختیارم قرار گیرد.» 

قهرمان آب های آرام آسیا می گوید: «من ماههاست در اردوهای تیم ملی زندگی می کنم و برای رسیدن به موفقیت در مسابقات آسیا و جهان زحمت زیادی کشیده ام، به همین خاطر تمام تلاش خود را برای کسب نتیجه و مدال در مسابقات جهان و بازی های آسیایی خواهم کرد.»
 

کد خبر 2189164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha